Onze werkwijze

Wij vinden het belangrijk dat video voldoet aan je verwachtingen en doet wat je ermee wilt te bereiken. Hoe pakken we dat aan?

Stap 1: Strategie

Als je van plan bent om een video te laten maken dan begint dat vaak met een idee of een doel. Je wilt meer zichtbaarheid, betrokkenheid of naamsbekendheid voor je merk creëren. Maar hoe past video in de totale marketingstrategie van je bedrijf of merk? Hoe zet je video succesvol in?

Om daar antwoordt op te krijgen beginnen we elk nieuw project met het opstellen van een strategisch plan. Hierin maken we je ideeën, doelen en verwachtingen concreet. Wat is de kernboodschap in het verhaal dat je wil vertellen? Wat is je doel en met welk type video bereik je je doelstelling? Wie is de doelgroep en via welke kanalen kunnen we die bereiken? 

Werkwijze video productie en strategie

Stap 2: Productie

Aan de hand van het strategische plan gaan we aan de slag met de productie van jouw video.

Werkwijze video pre-productie

Pre-productie 

Tijdens de pre-productie vertalen we je verhaal naar de vorm en inhoud van de video. We bepalen samen de definitieve verhaallijn, hoe we die gaan visualiseren en dat werken we uit in de vorm van een script of storyboard.

Werkwijze video productie

Productie

Als je akkoord bent over script dan plannen we één of meerdere dagen voor het maken van opnames. We gaan opzoek naar een geschikte locatie, activiteiten en mensen die gefilmd willen worden.

Werkwijze video post productie

Post-productie

In de post-productie worden de videobeelden tot een compact verhaal gemonteerd. Er wordt grafische vormgeving, muziek, ondertiteling en eventueel voice-over toegevoegd en leveren de video op

Werkwijze video productie en publicatie

Stap 3: Verspreiding

Zodra je video klaar is wordt je video online gepubliceerd. Je kunt de video downloaden en verspreiden via je eigen online marketing kanalen zoals website, blog, social media kanalen of nieuwsbrief.

Voor sommige type video’s en afhankelijk van je doelstellingen is distributie via je eigen kanalen voldoende. Maar wil je een groter publiek bereiken of je boodschap gericht onder de aandacht te brengen bij je doelgroep dan zetten we aanvullende middelen in zoals:

Video Advertising

Wil je gegarandeerd zijn van zichtbaarheid en je doelgroep gericht kunnen targetten dan zetten we video advertising in. Bijvoorbeeld via social media advertising kun je doelgroepen heel nauwkeurig targeten op basis van demografie, locatie, interesse en gedrag. Hét grote voordeel van adverteren via social media is dat jouw video direct getoond wordt aan mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst.

PR/Free publicity

Wil je een breed interesseert publiek bereiken en dat je verhaal wordt overgenomen door andere media dan zetten we PR in. Denk bijvoorbeeld aan onafhankelijke online media die jouw video delen, shares via social media of aandacht via traditionele media zoals kranten, radio of televisie. Media aandacht creëren via free publicity heeft als voordeel dat het de zichtbaarheid en geloofwaardigheid van je bedrijf of merk enorm versterkt.

Wil je weten hoe je online video succesvol kan inzetten voor jouw bedrijf of merk?